Semester…

Äntligen semester.. och i år menar jag verkligen ÄNTLIGEN! Det har varit ett långt och lite smått jobbigt år så semestern känns ännu mera välkommen nu, än nån gång tidigare. Så både igår och idag har det varit frukost utomhus i skuggan, hönorna som tiggerisällskap och inga måsten alls what so ever. Sovit lite middagFortsätt läsa ”Semester…”

Nattjobb och sommarvärme

Sitter ute i trädgården vid 21.30 och det är fortfarande lite ljust och riktigt varmt, lite som en riktig sommarkväll. Har ridit ett pass på Goggles ikväll på banan och han kändes pigg och glad. Jobbade med att hitta lite mera samling i öppnorna utan att han spänner till och blir för luftig i traven.Fortsätt läsa ”Nattjobb och sommarvärme”

Regn och åska

Imorse började det plötsligt att blixtra och dundra mitt i allt ösregn, helt otippat för var då inget de förutsåg på tvvädret att det skulle hända här. Nåja, luften blev skön och det är rätt så varmt ute. Jag sitter ute med förmiddagskaffet och filosoferar lite. Hästarna går i hagen och knaprar gräs utan attFortsätt läsa ”Regn och åska”

Praktiska saker

Älskar praktiska saker som underlättar vardagen. Såna vardagshacks som gör att man känner sig nöjd med att hitta lösningar. Som till exempel när bästa lädergrimman pajar. Känns ju heeeeeelt värdelöst att kassera en grimma för att ett spänne pajat. Oftast är det ju spännet på käkremmen som går åt skogen på grimmorna. Hittade dessa smidigaFortsätt läsa ”Praktiska saker”